dag 7 t/m11 pamplona tot viana - Reisverslag uit Logroño, Spanje van ilona schouten - WaarBenJij.nu dag 7 t/m11 pamplona tot viana - Reisverslag uit Logroño, Spanje van ilona schouten - WaarBenJij.nu

dag 7 t/m11 pamplona tot viana

Blijf op de hoogte en volg ilona

04 Juli 2013 | Spanje, Logroño

Het is zwaar en heet. Er zijn momenteel extreme temperaturen in spanje.het koelt snachts niet meer af onder de 30 gr. hier. De temperatuur is gemiddeld 34 id schaduw. We staan om 5:15u op. Om rond 6 u te kunnen vertrekken. Helaas kan het niet eerder want het schemerd dan nog. Ik vind het te gevaarlijk om ih donker te vertrekken. Ik wil wel wat zien he. Peunta de la reina staat het mooie monument vd de pelgrims. Foto stond op facebook. Kan helaas hier niets plaatsen. Het is overigens de grootste plek vd windmolens vh land. We zagen de sneeuw id pyreneen. Eg mooie dag. Ik verbleef in zirauki. Hier kwam ik er s avonds achter dat mijn slaapzak waarschijnlijk weggehaald was. Hostes ds huizes sprak goed engels en vond het erg vervelend. En hielp me van alle kanten. Dit komt normaal ook noooit voor. De volgende dag richting estella. Heb daar een nieuwe slaapzak gekocht. Dat is wat groter en ik verbleef in albergue san miguel. Bijdragewelkom 1spanjaard en 1 italiaan die totaal geen talen spraken dan hun eigenste. Ik wilde mijn tas transporteren. Maar dat moest ik zelf regelen. We begrepen elkaar echt niet dus. En als spanjaarden beginnen te praten...... Heb het uiteindelijk zelf geregeld bij een hotel. Slechtste adres allertijden. Maar heb hier wel een vriendin gevonden. Ze komt uit hongkong. We zijn de volgende dag samen vertokken richting los arcos. Hier hebben we in een oude gymzaal geslapen. Beheerd door belgen. Mijn rugzak was nog niet aangekomen. Ik kreeg een handdoek en dousegel (ja echte zeep na ruim een week, haha). Fijn zo'n ontvangst. Ze zouden later achter mijn rugzak aangaan. Uiteindelijk was die aangekomen. De transporteurs vertelde dat de host waar ik was verbleven dicht was. Dus konden ze de rugzak niet ophalen. Ze zijn 3x op en neer gemoeten om zie rugzak te halen. Top vd transporteurs. Maar die hostel verdiend het niet om id boekjes te staan! mezelf verwend met een salade en een paella met kip. S' avonds naar de pelgrimsmis geweest. In een hele mooie kerk. Kan ik tijdens de mis lekker op mijn gemak rondkijken. Leuke pastoor. Had een beetje trekjes van antonio banderas. Maakte ook vele grapjes. Helaas alles spaans. Haha. Weer om 5:15u uit bed. Om 6 uur vertrokken. Het ging niet goed met mijn been en voet. Heelveel pijn. Echt dacht dat ik het niet zou redden naar viana. Maar wilde heelgraag. Lopen. Heb een stevige pijnstiller genomen en zowar werkte het. Maar ja, betekend wel dat ik rust moet hebben he. Afgelopen dagen gemiddeld 20 km gelopen. Hitte en stijle bergen. Ja het is afzien. Maar ohzo mooi. Lijkt wel een paradijs. Duizenden bloemen en vlinders. Maar helaas kan ik niet alles fotgraferen. Maar mijn eerste koninginnepage gezien en gefotografeerd. Ik zit nu op de 700 foto's kan ze helaas niet plaatsen. Hopelijk komt het nog.hoe ziet mijn dag er als pelgrim er een beetje uit. 5:15opstaan en om 6u vertrekken. Is dan al heet en benauwd. Echtzware wandelingen. We proberen iedere dag 15 a 20km te doen. ERG ZWAAR! Kopen een broodje voor onderweg of we pikken een restaurantje. Aangekomen op de plaats van besteming ga ik naar een hostel. Pakken uit en nemen een doushe. Tevens een handwasje. Is zeer zeker nodig! Dan siesta. Op bed of lekker ih stadje met een sangria. Tegen de avond wat eten wat sightseeing. Pelgirmsmis altijd 30 min. Of nog wat drinken. 10 is het stilte. Dus slapen! Vanavond slapen we id kerk.na ja een bovenkamertje. Ontvangst was overwelgigend met 2 dames die om ons nek vlogen. En zelfgemaakte koekjes. Id. Slaapvertrekken aangekomen viel het ff tegen. Matrasjes op de grond. Geen kussen of deken. Heb al ff gelegen.bdat word niks met slapen ben ik bang. Maar goed. Het menu is pannenkoeken. Nu ga ik mijn sangria opdrinken en wat opzoeken voor de trip van morgen. Het word zeer het. Dusniet teveel km!

  • 04 Juli 2013 - 17:53

    Nel:

    Niet mis die temperatuur s, nachts. Hoop dat toch wat slaapt en succes morgen

  • 04 Juli 2013 - 18:15

    Natasja:

    Ho Ilona, het is idd erg warm momenteel, verstandig om dan maar zo vroeg mogelijk te gaan lopen, maar evengoed ben je dan een paar uur verder en loop je alsnog in de hitte.
    Vreemd dat je slaapzak weg is, gelukkig heb je er weer een, maar het hoort natuurlijk zo niet te gaan.
    Wat is er mis met je been? Overbelast? Of blaren?
    Misschien kun je iets van kleding als kussen oprollen?!
    Succes verder en welterusten!

  • 04 Juli 2013 - 18:52

    Caminofrans:

    Het ga je goed af, zeker daar je zonder rugzak loop!! Je hebt al 164 van af St.Jean Pied de Port gelopen en je hoeft nog maakt 600 km. Een peuleschjilletje! Ook vraag ik me af wat jij stijle bergen noemt. Slecht bij Alto de Perdon en Villa major de Monjardin behore tot die kategorie! Ik kwam je blog toevallig tegen. Ik ben een zeer ervaren pelgrim, kijk maar eens bij mij!

    Buen Camino, Caminofrans

  • 04 Juli 2013 - 19:26

    Tante Anne:

    Hoi Meisje wij houden alles bij over jou , voor ik het vergeet groeten van Gerard hij wenst jou heel veel sterkte en sukses met je verdere reis het is heel wat en dan met zo,n hitte , nou ik bewonder je en ben heel erg benieuwd naar je foto, s maar dat komt nog he???? ben voorzichtig met je been , luister goed naar je lichaam ,en drink zoveel mogenlijk kan zelfs je pijn verlichten , verder zal ik jou wat energie sturen
    want ook dat kan ,zal je wel merken ik ben vorige week zaterdag bij je ouders geweest , en ik vond dat je moeder er beter uitzag , ze was niet meer zo nerveus bleek echt wat rustiger,ze was op de hoogte van je voettocht , en ik merkte dat ze allebei trots op je zijn , fijn he . hou je ogen goed open meisje ,want je zal veel moeten vertellen als je er weer bent is alles nu in orde met je slaapzak?????ik hoop het wel voor je
    de volgende keer schrijf ik je weer ,heel veel groetjes en tot de volgende keer . hou vol en wandel lekker
    Anne

  • 04 Juli 2013 - 19:52

    Els Mulders:

    Hallo Ilona,

    Met steeds meer respect en bewondering volg ik je, tijdens je voettocht. Ik hoop dat je ondanks de zware wandelingen geniet, want dat is heel belangrijk, dat je geniet van alle mooie dingen en fijne ontmoetingen die je tegen komt.
    Luister naar je lichaam! Wij blijven je volgen!

    Groetjes ook namens Jan, Els

  • 04 Juli 2013 - 19:53

    Eddy:

    Mooi geschreven blog alweer, ondanks de pijntjes en warmte goed bezig, maar blijf genieten, geniet ik ook mee!!................dikke kuss van ons drietjes!! Eddy!!

  • 04 Juli 2013 - 20:16

    Marieke:

    hallo meis.wens je heel veel sterkte je ziet er moe uit en hou je been in de gaten,kan je niet een dagje rusten?
    veel liefs marieke

  • 04 Juli 2013 - 20:58

    Roos:

    jaloers ben ik ....en vol bewondering....dat jij dit toch maar doet Ilona
    luister je goed naar je lichaam??...het zou zo zonde zijn als je nu zou moeten stoppen i.v.m. een blessure....geniet van iedere stap meis......je verdient het!!
    liefs Roos

  • 04 Juli 2013 - 23:21

    Gerry V. Hintum:

    Hoi Ilona. Wat vind ik het knap van je prestatie, al zo lang aan het lopen. Ik vind je geweldig. Geniet van alle mooie dingen onderweg, verzachten de pijntjes. En ik blijf je volgen. Ben straks ook benieuwd naar je foto's.
    Groeten, Gerry.

  • 05 Juli 2013 - 12:24

    Rian:

    Ja het is HEET in Spanje, en wij zitten aan de kust, lekker een windje, meis, wat een doorzettingsvermogen heb jij, geweldig! Ondanks alle pijnen, vergeet niet te genieten he, dit is de reis van je leven! toch? Knap hoor zo vroeg opstaan en in beweging komen, wij doen het hier juist rustig aan, lekker uitslapen, op ons gemak ontbijten, eens bedenken wat gaan we vandaag doen... enz. Meis, wat is dat balen zeg, je slaapzak weg?! hmzz , ben benieuwd naar je foto's. Meissie hou vol, groetjes Rian xxx

  • 06 Juli 2013 - 01:59

    Mijke:

    Lieve Iloontje

    Sorry meis,dat ik nu pas reageer, ben een beetje ziek geweest,maar het gaat welweer,Ik was heel benieuwd hoe het met je is, dus snel bijgelezen. Tjonge wat een loodzware tocht!!!! Ik ben blij dat je inmiddels een vriendinnetje hebt gevonden,dat wandelt wel zo gezellig lijkt me. En dan die vreselijke temeraturen, een ware HEL m zo te lopen,maar als je eenmaal aangekomen bent voel je je HEMELS dat het je toch maar gelukt is. Ik heb diep respect voor jullie allen die deze zware weg afleggen.
    Ik wens je heel veel sterkte toe de komende hete dagen en ik blijf je volgen.

    Liefs van Mijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ilona

Ik ben van nature een reislustig typ. En nu ga ik na zoveel jaar een wens waarmaken. Jaja Ik ga de Camino de France lopen! Van st. jean-pied-de-port naar Santiago de Compostella. Wel te verstaan 900 km. Niet uit geloof maar een wil. Ik houd van wandelen en natuur. En nu ga ik een zo´n vakantie beleven. Heb er erg veel zin in!

Actief sinds 05 Mei 2013
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 30631

Voorgaande reizen:

21 Juli 2015 - 14 September 2014

voorbereiding camino de portugues

24 Juni 2013 - 19 Augustus 2013

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: