dag 4 t/m 6 zubiri tot pamplona - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van ilona schouten - WaarBenJij.nu dag 4 t/m 6 zubiri tot pamplona - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van ilona schouten - WaarBenJij.nu

dag 4 t/m 6 zubiri tot pamplona

Blijf op de hoogte en volg ilona

30 Juni 2013 | Spanje, Pamplona

Ik die niks kan onthouden moet voor 3 dagen schrijven, haha. Was erg zwaar naar zubiri. Laatste 3km hadden me een beetje genekt. Had een leuk pensionnetje vij mensen thuis. We sliepen met 8 op een kamer. Pelgrimsmenu gegeten in een spaanse bar. Soort koude schotel, gev. Paprikas met iets van vis en patat. Toetje was chocomouse. Mm was neit veel. Volgende dag gelopen naar zaldiki ofzo iets. Niet veel dusm was moe en had flink spierpijn. Een kerkje net vd route af. Na ja toch maar naar toe gelopen met die hitte. Mooi kerkje en ik werd vriendelijk ontvangen door een non. Ze vertelde dat ze een jerberg hadden net nieuw. En iets zei me daar te bkijven. Ff lekker rust. Naar de pelgrimsmis geweest. Daarna samen koeken. De host was nederlands. Ik verbeleef met een italiaanse franse vrouw. Lekker salade vooraf en daarna verse macaroni. Toetje was een appel. Ze moeten het daar doen met vrijwillige giften. Daarna een soort kennismakingsronde met de zusters. Een natuurlijk een speciale zegening vj tocht. Goed geslapen en een ontbijtje gehad. Rugzak op transsport naar pamplona. Zat toch nog 11 km er vandaag. Liep er 3 uur op. Wat een flora en fauna. Stond dus veel stil. Heb geslapen id. Stadsherberg. Een wandeltocht door de stad en een tapas gegeten. Hier phintos genoemd. Hier is alles al in bolle gang voor de fiestas. Wat een drukte. Vandaag llop ik richting peuntas la tiena. Nog wat antwoorden. Het is normaal alleen een bedje. Je haalt hier een brood of wat anders bij de bakker of supermarkt. Of neemt iets in een bar. Het ie hier allemaal wat goedkoper. De hygiene valt tot nu toe nog erg mee. Krijg iedere avond een schone laken en een kussenslooop. Maar heb zelf een mummyslaapzak, kussensloop en evt een kussentje. Het valt tot nu toe nog erg mee. Nu snel naar de cortado en mijn broodje. Als er al iets open is.

  • 30 Juni 2013 - 07:34

    Eddy:

    Hey Poeleke, fijn om te lezen dat alles wel in orde is en dat je geniet en dat jij je redt, maar dat wist ik wel.
    Hier is alles ok, de poezen zijn ondeugend maar met mijn strakke hand en boze blik hahahahahhaa, nee alles gaat goed, de gebruikelijke pijntjes en moeheidjes ach je kent t wel.
    Ik neem gewoon pauze als t moet en doe lekker rustig aan.
    Als ik wat gegeten heb gewoon ff afwassen want voor 1 man vaatwassen doe ik niet, zo gebeurd en opgeruimd. En soms wat rapen en ruimen.
    Mis je wel maar dat is normaal, maar na een week valt t wel mee, tis stiller nu in huis en in je 1 tje koffie lurken is niet zo, maar daar smaakt ie niet minder om.
    Kheb nog volop boodschappen dus dat gaat goed, dinsdag wil ik op tijd (in t kader van de looptraining) naar de stad lopen, via esspreso en zo natuurlijk dat snap je wel......

    dikke kuss love you en rustig aan ! xxxxx

  • 30 Juni 2013 - 09:57

    Nel:

    Je hebt al weer aardig wat k.m gemaakt. Goed dat je steeds stopt om ook te genieten van de natuur
    Wens je een fijne zondag en wederom een mooie wandeldag


  • 30 Juni 2013 - 10:23

    Hannie:

    Hoi Ilona, leuke verslagen schrijf je. Goed om te lezen dat je volop geniet van het wandelen en de natuur. Heb je leuke mensen ontmoet? Een fijne dag en op naar de volgende wandeling. Groetjes Hannie

  • 30 Juni 2013 - 11:11

    Jet :

    Hallo en Goedemorgen reiziger Ilona,

    Zo te lezen even wat zware momentjes er tussen door maar dat lijkt mij heel normaal.
    ( En iets zei me daar te blijven ) soms wordt je op de schouder getikt zo van ( he, meissie ff rustig aan vandaag) Goed dat jij naar jouw gevoel luistert .. Top. Het zal je wel goed hebben gedaan om lekker uit te rusten want het lopen en al die spannende indrukken zijn er nog al wat. Gaat het weer iets beter met de voeten? Hoe gaat dat jouw rugtas meegeven op transport ? Gebeurt dat vaak en wat neem je dan mee voor onderweg een andere lichte rugzakje? Hoe weet je dat jij op de plaats van bestemming komt die dag? Rijd er elke dag een wagen achter jullie aan of hoe moet ik dit zien? Sorry voor de vele vragen maar dit is louter uit belangstelling en medeavonturen ;-)
    Jouw kracht is om ook ondanks dat het zwaar is jij ook ontzettend kan genieten van de natuur om je heen. Nonnen zijn altijd bereidt je te helpen ( ik kan het weten want ik ben groot gebracht door nonnen ) en samen koken is ook gezellig en je kan veel te weet komen van elkaar. Wel fijn dat het droog weer is al is het erg warm zo jij schrijft maar het is hier in Nederland nog steeds koud en somber en de zomer heeft er totaal geen zin in. Zijn de kerkjes mooi ? Toch wel prettig om te weten dat er elke nacht een bedje klaar staat.

    Ontzettend leuk om jouw verslagen te lezen want het zal niet meevallen na een lange looptocht om ook nog een verslag bij te houden maar het wordt reuze gewaardeerd geloof dat maar!! (y)

    Voor vandaag een goede tocht want volgens mij ben jij alweer aan de loop geslagen ( hoe laat vertrek jij elke dag? )

    Succes Ilona en een heerlijke wandel dag met een vrolijke groet en een uitbundige zwaaien van mij.

    Wees voorzichtig en pas goed op jezelf.

    Knuffel van Jet vanuit Zaandam.

  • 30 Juni 2013 - 11:59

    Vos:

    Ha, weer een berichtje. Ik geloof dat we er met z'n allen echt naar uitkijken. Voel je de morele steun tot in Spanje ;-)? Zoals Jet al zei, knap hoor om toch even iets neer te zetten, je zal wel moe zijn en ook veel indrukken te verwerken hebben.

    Zijn de bedden nu beter? Of ben je ondertussen zo moe dat je het niet meer "voelt"? Hoeveel km heb je nu al gelopen?

    Ik vind het heel knap van je en wens je een goede voortzetting!

  • 30 Juni 2013 - 13:44

    Roos:

    knap van je...dat je ondanks spierpijn....vermoeidheid en andere "ontberingen" toch nog de tijd vindt om ons op de hoogte te houden.....
    geniet van je tocht Ilona.....en van alles er om heen.....dan zien we je straks gezond weer terug

    dikke knuffel
    Roos

  • 30 Juni 2013 - 13:50

    Nicol:

    Heey ilona, wat leuk om weer te lezen hoe het gaat. Hoop dat het je toch een beetje mee valt allemaal. Je bent wel al flink op weg. Veel succes nog en Tot de volgende schrijf!!
    Liefs van ons

  • 30 Juni 2013 - 15:27

    Marian:

    Hey Ilona

    Je hebt dus wel lekker weer! Dat is mooi, is het wel te doen met lopen?
    Heb je nog een lekker taartje gegeten afgelopen vrijdag?
    Geniet van het wandelen, de natuur en alles wat je tegenkomt!
    Ik ben benieuwd naar de foto's maar die zien we tzt wel.

    Groetjes van Marian

  • 30 Juni 2013 - 21:30

    Carla De Roover:

    Hoi Ilona, fijn is het je iedere keer te lezen, je geniet met volle tuigen en neemt de pijntjes op de koop toe, je bent erg goed bezig.. ik ben ook benieuwd naar de foto's..

    XxX.. groetjes

  • 30 Juni 2013 - 23:18

    Manja Jasperse:

    Hai dappere Ilona,
    Leuk om te lezen dat je ondanks het afzien toch geniet van je reis......houdt dat gevoel vast!
    Hoop dat je lekker slaapt en morgen weer door kunt stappen, goed hoor x
    Lieve groetjes van mij xx

  • 02 Juli 2013 - 15:38

    Ans Govers:

    Hoi ilona. Je bent goed bezig, lees ik.als echte ivn-er geniet je daar ook van de natuur. Goed zo. Heel veel loopplezier en ik hoop dat je niet te veel ontberingen meer krijgt.en niet teveel spierpijn,rugpijn.
    Groeten uit oss van ans en rene.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ilona

Ik ben van nature een reislustig typ. En nu ga ik na zoveel jaar een wens waarmaken. Jaja Ik ga de Camino de France lopen! Van st. jean-pied-de-port naar Santiago de Compostella. Wel te verstaan 900 km. Niet uit geloof maar een wil. Ik houd van wandelen en natuur. En nu ga ik een zo´n vakantie beleven. Heb er erg veel zin in!

Actief sinds 05 Mei 2013
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 30635

Voorgaande reizen:

21 Juli 2015 - 14 September 2014

voorbereiding camino de portugues

24 Juni 2013 - 19 Augustus 2013

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: