dag 3 waar zou ik zijn zonder bergstokken - Reisverslag uit Zubiri, Spanje van ilona schouten - WaarBenJij.nu dag 3 waar zou ik zijn zonder bergstokken - Reisverslag uit Zubiri, Spanje van ilona schouten - WaarBenJij.nu

dag 3 waar zou ik zijn zonder bergstokken

Blijf op de hoogte en volg ilona

27 Juni 2013 | Spanje, Zubiri

Vandaag gelopen van roncevalles naar zubiri. Bijna 30km. Wel overwogen. We hadden goed wandelweer. En om te stoppen om half 1. Ik wist dat ik naar het volgende dorp nog 3,5uur moest lopen. Ik heb vele pauze gehad onderweg. Mezelf getrakteerd op cortado met een broodje hamkaas en een croisant. Later had ik bij een barretje een cortado met zelfgemaakte cake. Dat kennen die spanjaarden wel he. Tegenover bij de bakker een spaans stokbroodje meegenomen (bocadillo) en een of andere koek. In het laatste dorpje heb ik een half heerlijk langs het pad gezeten. Het is hier zo mooi. Nou mijn hobby fotograferen komt hier wel tot zijn recht. Honderden vlinders en bloemen. Die ik zelfs nog nooit gezien heb. Dan word ik weer herinnerd aan een rugzak van 7 kilo op mijn rug, haha. Maar we lopen doodleuk door. Tja wat voor een wegen. Van alles waat vooral lange klims soms erg steil. Zowiezo hoger dan bij ons. Maar goed dat ik mijn bergstokken heb. anders had ik het zeker niet gered. Temperatuur was zo rond 25graden. Ik heb wel gekozen voor een duurdere refusio. Aangezien mijn slaapzak eigenlijk te dun is. Ja we hebben hier geen beddegoed he. Maar hier heb ik wel een deken. goed doushe en geen 100 man op een zaal. Oh en ze hebben wifi. Helaas kan de sd kaart er niet in. Dus nog geen foto´s. Mijn benen en voeten doen wel pijn. Ja wat wil je.... Was ik nu maar thuis haha. Nee hoor. heb mijn creme meegenomen hoor. Vanavond in een spaanse bar een pelgrims menu gehad. Hmm het ging. Ik had een rusische salade leek op een grove koude schotel. gevulde paprika met ja moest kabeljauw zijn. Maar het leek meer op een of andere puree. Het toetje was chocolademouse (huisgemaakt) Helaas die van mij was van gisteren. De rest had de verse. We hadden een gezellige tafel! Een ier die ik al wat langer ken. Das lachen die taal. 2 oosterijkers, 2 hongaren en een duitser. Oeps wat een lol hadden we! Terwijl we maar 1 fles rode wijn per tafel kregen. Bediening was een beetje geirriteerd. Ik luste het water niet en vroeg om een ander glas. (kraanwater is nog slechter dan de bronnetjes en fonteintjes onderweg.) Want ik wilde de wijn proberen. Oeps fout! Maar gelukkig kwam het goed. Oh over wijn gesproken. Vanmiddag toen ik lekker gedousht had. Wilde ik ff rondkijken door het dorp. Er is niet veel. Het is min of meer een arm berggehucht. Waar alleen pelgrim,s komen en geen touristen. Dus alles lekker goedkoop. Ik bestel bij een bar (naja bar) een sangria. Krijg ik toch een glas! Een halve liter sangria voor 2 euro...... Ojee nu moest ik langer op het terras zitten. Kon ik niet lekker uitrusten op mijn bed. Het is gelukkig allemaal wat goedkoper dan in nederland. Mijn koffie (cortado) espresso met melk kost nog geen euro. Samen met een fles water 1,20. Dat zal morgen anders worden. Dan is het de bedoelimg dat we naar pamplona door lopen. 20km is gelukkig niet veel. Maar als ik s´ochtends al ih. nonneklooster terecht kan. Dan wil ik een refugio net voor pamplona. Zodat ik de volgende dag een hele dag kan blijven daar. moet ik nog even zien. Morgen wilde ik mezelf trakteren op een rustig dagje, haha. In het weekend krijgen we zo´n 30 graden zeggen die spanjaarden. Pff, erg heet ineens. Maar dan maar wat minder. Zo dadelijk weer lekker naar bed.

  • 27 Juni 2013 - 21:28

    Nel:

    Je verhaal klinkt heel ontspannen en het is goed te lezen dat je overal van geniet. Heerlijk dat het mooi weer is. Slaap lekker vannacht en een fijne wandel dag morgen, liefs Nel

  • 27 Juni 2013 - 21:56

    Eddy:

    Mooi verhaal en klinkt allemaal erg ok, ben blij toe!!!
    Maar lekker genieten dan doe ik dat ook als ik zo je verhalen lees.
    Zometeen lekker slapen!! kdenk aan je xxxxx

    Eddy

  • 27 Juni 2013 - 22:22

    Anne-marie En Cees:

    Hallo Ilona, Deze reis, indrukken zet je stap voor stap vast. Dus dat vergeet je nooit meer! Zoals ik het gelezen heb hoef ik je geen succes te wensen wat dat heb je nu al. Veel plezier daar en bid je ook voor ons een kleinigheidje op deze pelgrimstocht. Kunnen we gebruiken. Groeten uit den Bosch.

  • 27 Juni 2013 - 23:02

    Anne Schouten:

    Hoi stoere meid het is allemal goed wat ik lees ik vind het wel leuk om je zo een beetje te volgen,
    alleen doe ik je niet na hoor . maar ik heb wel gelezen dat je toch ook wel de lekkere dingen hebt gevonden tot nog toe kei leuk ga zo door , ik volg je groetjes en een dikke knuffel van je tante Anne

  • 28 Juni 2013 - 09:40

    Jet Van Bakkum:

    Goedemorgen Ilona de reiziger...

    Hier is het nu 9.12 en wij zijn net uit ons bed gerold en ik ben meteen gaan lezen hoe het jou vergaat.
    Wat een tippel maak jij toch en ondanks jou vrolijke toon merk ik tussen de regels door dat het best wel heel zwaar is, maar jij slaat je er wel door heen met jouw digivriendje bij je. Genieten dus van al het moois wat de natuur jou daar laat zien . Ik ben zo benieuwd naar jouw foto`s. Misschien al jouw foto's op een DVD laten branden in een internet winkel dan kan je die niet meer kwijtraken of een cardreader kopen. ( optie ? ) wij deden dat ook op onze vakantie. Heeft iedereen bergstokken en lopen er ook veel Nederlanders mee op deze zware tocht? Hoe gaat het met de stempels , krijg je die bij de slaapplek of moet je ergens heen? ( hoe werkt het en heb je er al een paar? ) Hoe doe je de was? Geen last van ongedierte waar jij gaat slapen? Jij zal wel veel verhalen horen en ik ben benieuwd wat de drijfveer van de andere mensen is waarmee je loopt of tegen komt. Veel vragen maar dat is wel mijn nieuwsgierigheid/belangstelling. Ik ben altijd geïnteresseerd in hoe de andere mensen er tegen aan kijken want het is niet zomaar een leuk wandelingetje. Slim dat je een betere refusio kies want goed slapen is wel een must na zo`n lange tocht met ook nog eens 7kilo zware rugzak om.. Pfff. Heb je een vast groepje waarmee jij loopt of loop je alleen? Het weer is bij jullie warm hier in Nederland blijft het somber-nat en koud weer de zomer wil er maar niet doorheen komen. Mijn voortand is eruit en dus loop ik al 2 weken met een gat voorin in mijn mond want de wond van het trekken heelt niet erg goed. Maar gelukkig gaat het met jou voortvarend. Ik wens je een prettige rustdag en een goede tocht als jij verder trekt.

    Hele lieve groet van Jet vanuit Zaandam.

  • 28 Juni 2013 - 19:26

    Agnesd:

    Hoi Ilona.
    Wens je heel veel loopplezier en goed weer toe.
    Was de laatste weken niet echt op het boekje dus gemist wanneer je zou gaan lopen.
    Petje af en ik denk aan je.
    Groetjes vanuit Breda van Agnes (vanaf vandaag nieuwe roepnaam SARA)

  • 29 Juni 2013 - 21:49

    Bea Van Doorn:

    Hallo Ilona,
    Zo nu eerst even reageren had er eerder geen tijd voor. Jaaa wij zitten hier met tijdsdruk, dingen die moeten, werken, boodschappen enz enz zo even voor je vergeet hoe het leven van niet pelgrims er uit ziet!! Beetje plagend hoor maar eigenlijk een beetje jaloers op jouw uitdaging maar ook wel weer voorzichtig want jij levert een beste prestatie af. Ik wil ooit veel van je weten aan praktische zaken! Zoals hiervoor ook al Jet reageerde over je was en hoeveel kleding enz enz. Zoals je eerder schreef ergens: geen ontbijt! kan dt dan niet anders? Lijkt mij zo niet goed en ik ben diabetes dus moet eten kun je dat op.ossen. Kijk al die dingen wil ik als je terug bent graag van je weten. Nu niet! Geniet nu van je pelgrimstocht en de mensen en natuur om je heen. Goed hoor dat je kiest voor de betere overnachtingen plekken dan slaap je misschien beter en minder kans op ongedierte en mensen die elkaar bestelen. Dat lees ik overal. Ik hoop dat dat je niet gaat overkomen! Ik heb vandaag zaterdag 20 km getraind een etappe van het lange afstands pad het Marskramerpad . Erg mooi! Ilona goede tocht voor morgen en sterkte met de warmte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ilona

Ik ben van nature een reislustig typ. En nu ga ik na zoveel jaar een wens waarmaken. Jaja Ik ga de Camino de France lopen! Van st. jean-pied-de-port naar Santiago de Compostella. Wel te verstaan 900 km. Niet uit geloof maar een wil. Ik houd van wandelen en natuur. En nu ga ik een zo´n vakantie beleven. Heb er erg veel zin in!

Actief sinds 05 Mei 2013
Verslag gelezen: 533
Totaal aantal bezoekers 30629

Voorgaande reizen:

21 Juli 2015 - 14 September 2014

voorbereiding camino de portugues

24 Juni 2013 - 19 Augustus 2013

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: