1ste2dagen - Reisverslag uit Ronchin, Frankrijk van ilona schouten - WaarBenJij.nu 1ste2dagen - Reisverslag uit Ronchin, Frankrijk van ilona schouten - WaarBenJij.nu

1ste2dagen

Blijf op de hoogte en volg ilona

26 Juni 2013 | Frankrijk, Ronchin

Goeie vlucht naar biarritz gehad. Mijn frans was nog goed genoeg om te vragen vh vervoer. In bayonne net 2min te laat vd bus. Marr het is een prachtige oude stad waar ik me wel 3u kon vermaken. Nog 1,5 uur met de bus nar st. Jean pied de port. Maar dat ging snel. Het is er zo mooi! Ik werd hartelijk ontvangen id eerde gereseveerde herberg. Was nederlands maar al veel buitenlandse ontmoet. Slecht geslapen door de matrassen wel lekker gegeten. Groenten tomatensoep met courgette. Hongaarse zuurkool ook weer met courgettes en andere groenten. Aardappels id schil gebakken. Iets van selderij en salade. Toetje was spaanse flan.het ontbijt was sober frans maar goed. Het zwaarste traject kon beginnen. 30km in 2 dagen. Ja ik had besloten om de enige herberg onderweg te nemen. Orrizon. Spaans frans. Nette.kamertjes voor 10 PERS. het eten was bonengroentensoep, casselerib met een wite bonenschotel. Toetje was jacobscake. Oh my god, lekker! Slechtr bedden. Kon me niet meer eebs draaien in bed. Ik moet nu pijnstillers nemen. Dan zou het betergaan. Schaars frans ontbijt. Maar had een broodje(30 cm.) erzou niet onderweg zijn. Maar wat zijn die pyreneeen mooi he. Maar het was zwaar uiteindelijk komje boven op de tip en wolken. Ja daar is het niet warm. Maar wat mooi. Wat een rust. Dan omlaag spanje in. Maar spanje heeft ook pyreneen. Dus weer helemaal naar de top. Maar hier is het nog mooier dan de franse kant. Bossen. Ja de wereld bleef klein met de mist. En toen steil naar beneden. Der was gen houden aan. Gelulkig had ik mijn stokken. Ik heb al veel mensen ontmoet. Behalve russen. Het is erg gezellig. Gelukkig heb ik mijn talen nog een beetje onthouden. Engels gaat heel goed. Daarna duits. Ik spreek ook nog een half woord frans en spaans. Dus ik red me wel hier. Nu zitten we in roncevalles spanje. De pyreneen net achter me gelaten. Ik slaap ih klooster. Helaas geheel vernieuwd. Dus comfort. Ik had verwacht ih oude gedeelte te zitten. Dadelijk lekker eten. Wat het word weet ik nog niet. Het is hier eten wat de potschaft. Om 8 uur is er een speciale pelgrim'smis ih. klooster. Misschien dat ik toch even ga. En dan zit de dag er wel weer oo. Over het algemeen moet het overal om 10 uur stil zijn. En om 6u a half 7 kun je ontbijten.morgen heb ik geen ontbijt. Maar ik kom door vele dorpjes. Ik ga morgen wel met rugzak. Ik had hem vandaag laten transporten. Zwaar traject van 20 km door de bergen zag ik niet zitten. Heb het leven van een australische gered zei ze. Zij had de rugzak ook afgegeven. Ja het was zwar maar ozo mooi. Zo jullie zijn weer bij vd afgelopen 3 dagen. Helaas werkt vodafone niet. Dus met geluk als er wifi is. Tot later!

  • 26 Juni 2013 - 18:25

    Vos:

    Een goed begin is het halve werk hé. Fijn dat althans het stappen goed gaat. En hopelijk wen je wel aan die slechte bedden. Je moet maar denken, altijd nog beter dan in de middeleeuwen op een vunze strozak...

    Ik wens je een voorspoedige volgende tocht en aangenaam gezelschap onderweg. Tot de volgende keer, ik wens je een goede nachtrust in een modern bed (heeft ook zo z'n voordelen).

    Heb je de hoorn val Roeland gehoord, daar in Ronceval ;-)?

  • 26 Juni 2013 - 18:26

    Nicol:

    Heey ilona,

    Het klinkt tot nu toe goed! Fijn dat je het zwaarste hebt gehad.

    Heel veel succes en geniet ervan!!!

  • 26 Juni 2013 - 18:30

    Gerry V. Hintum:

    Hoi Ilona. Bedankt voor je mooie verslag van je eerste dagen. Ik wens je veel mooie (ver)uitzichten. En vergeet niet af en toe een foto te maken. Goeie reis verder. Groet, Gerry.

  • 26 Juni 2013 - 18:49

    Bea Van Doorn:

    Dag Ilona,
    Wat fijn je verslag te lezen. Ik liep me vanmorgen af te vragen hoe het met je zou zijn toen ik "achteraf" heerlijk zittend aan mijn bureau zat;-) en jij maar ploeteren de berg op en af. Ja idd af is zoooo zwaar. Dat weet ik van mijn bergtochten. Het stelt mij niet geheel gerust dat zelfs bergwandelaars het zwaar vinden. Jammer van de mist maar je hebt dit gedaan je zelf voor een stukje overstegen! want zo moet het voelen denk ik. Ik hoop dat je nu lekker slaapt want slecht slapen en veel inspanning is niet oké voor je conditie.
    Ga je morgen zonder ontbijt beginnen? Gauw wat scoren want anders gaat Spanje wel wat draaien misschien .......
    Lieve Ilona bon Camino

  • 26 Juni 2013 - 19:06

    Natasja:

    Dat klinkt allemaal als een goede start in ieder geval. Je hebt in ieder geval bedden, dat kan onderweg wel eens tegenvallen denk ik.
    Mooi hè, de Pyreneeën? Wij genieten er elke x weer van als we erdoor rijden, het Baskenland is ook erg mooi. Ik hoop dat je adem genoeg hebt om af en toe een foto te maken.
    Ik denk dat het een onbeschrijfelijk gevoel is om 'on top' te raken, dan heb je jezelf overwonnen en die berg ook.
    Je eten klinkt tot nu toe niet slecht, jammer dat er morgen geen ontbijtje bij zit, maar in de dorpjes zal vast wel iets te vinden zijn.
    Hoe is het met de voeten? Geen blaren of zo?
    Verzorg je zelf ondertussen maar goed, en geniet van de tocht en van de indrukken die je op doet.
    Wel leuk om allerlei mensen te ontmoeten, dat geeft je waarschijnlijk ook het gevoel niet helemaal alleen te zijn.
    Ik zie je volgende verslag met plezier tegemoed.

    Welterusten voor straks!
    Groetjes, Natasja

  • 26 Juni 2013 - 19:40

    Josephine:

    Hoi, hoi de kop is er af. Herken nog steeds mijn reis. Vertrek R........... naar ................ is ook een pittige reis.
    Fijn dat je verslag doet. En er volgen nog meer slechte bedden en er zijn er ook wel betere tussen. Slaap lekker en Goede reis!
    Josephine.

  • 26 Juni 2013 - 19:41

    Manja Jasperse:

    Hai Ilona,
    Wat leuk om je verslag te lezen, en met die zware tochten is het wel fijn dat je lekker en goed kan eten.
    Hopelijk heb je vannacht een beter bed :)

    Have fun!

  • 26 Juni 2013 - 20:00

    Eddy:

    Nou Poeleke, al met al een fijne drie dagen, met veel indrukken en lichaamsinspanningen, maar jij kunt dat, dat weet ik.
    Ben trots op je, zeker om het alleen allemaal te ondernemen, dat dwingt respect af.
    Mis je wel, ook de twee duivels hier...maar dat is een goed teken.
    Ook moet ik je weken lang los laten en vertrouwen op jouw kunnen, maar weet dat ik bij je ben in de vorm van een klein hangertje(nouja klein).....en in gedachte!!...hier is alles ok, dialyse gaat goed en ook daar zijn ze benieuwd hoe het gaat met jou.
    kusssss eddy

  • 26 Juni 2013 - 20:09

    Carla De Roover:

    Goed te lezen hoe je het doet, zeker wel proberen ergens een ontbijt te scoren, toch een goed begin dan hé.
    Fijn dat je zo kan genieten van de natuur en ik ben blij dat je het zwaarste achter de rug hebt, is het mee of tegengevallen zo het begin. Wel jammer van de slechte matrassen maar misschien slaap je vannacht lekker en heb je morgen genoeg energie weer geput hieruit.

    Ik volg je op de voet.. Slaap lekker en veel succes maar weer.


  • 26 Juni 2013 - 21:25

    Marian:

    Hey Ilona
    Hey goed om te lezen dat je jezelf daar qua talen kan redden. En de bedden die staan in Frankrijk bekend om hun kwaliteit!
    Morgen uitgerust weer aan de wandel en nu maar zorgen dat je minder last hebt van je rug.
    Geniet van alle moois wat je tegenkomt.

    Groetjes van Marian

  • 26 Juni 2013 - 21:26

    Hannie:

    hoi Ilona
    Leuk om je verslag te lezen. Keigoed! De kop is er af, goed gedaan hoor.
    Veel plezier en hoop dat je nog veel leuke mensen ontmoet.
    groetjes
    Hannie

  • 26 Juni 2013 - 22:01

    Jan En Marjolein Van Den Booren:

    Veel sterkte met alles!!! Ik vind het heeeeel stoer wat je doet!

  • 26 Juni 2013 - 22:02

    Jan En Marjolein Van Den Booren:

    Ik ben Marjolein vd Molen

  • 26 Juni 2013 - 22:10

    Marieke:

    hallo ilonna

    heel veel sterkte met je trip,vind het heel knap van je veel liefs van marieke

  • 27 Juni 2013 - 00:42

    Mustang:

    nou meisje je bent al goed op weg
    jammer van die slechte bedden ik hoop dat ze snel beter zijn
    kijk goed uit he
    gr marga

  • 27 Juni 2013 - 15:41

    Lijni:

    Hoi Ilona, wat gezellig om je reisverslag zo te lezen.
    Hopelijk heb je niet overal van die slechte bedden en wordt je rug een beetje gespaard.
    Ik kijk uit naar je volgende verslag!

    Groet Lijni

  • 27 Juni 2013 - 18:02

    Jet :

    Hai Ilona,

    Wat ben jij goed bezig en wat leven wij allemaal met jou mee en volgen je op de voet. Het zal best zwaar zijn en soms best wel even moeilijk maar je weet waar je het voor doet.. knap hoor ik heb zo een groot respect voor jou dat jij deze reis onderneemt. En wat een goed gevoel om jou verslagen te mogen lezen en daarin te merken hoe jij geniet. Ik wens je in de komende uren veel loop kracht en heel veel liefde van de medereizigers voor jou. Slaap lekker vannacht waar je ook bent.
    doe voorzichtig en let goed op jezelf.
    Vanavond brand mijn kaars weer voor jou om kracht voor de volgende loop dag!

    Lieve groetjes vanuit Zaandam van Jet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ilona

Ik ben van nature een reislustig typ. En nu ga ik na zoveel jaar een wens waarmaken. Jaja Ik ga de Camino de France lopen! Van st. jean-pied-de-port naar Santiago de Compostella. Wel te verstaan 900 km. Niet uit geloof maar een wil. Ik houd van wandelen en natuur. En nu ga ik een zo´n vakantie beleven. Heb er erg veel zin in!

Actief sinds 05 Mei 2013
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 30635

Voorgaande reizen:

21 Juli 2015 - 14 September 2014

voorbereiding camino de portugues

24 Juni 2013 - 19 Augustus 2013

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: