voorbereidingen de laatste week gaat in. - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van ilona schouten - WaarBenJij.nu voorbereidingen de laatste week gaat in. - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van ilona schouten - WaarBenJij.nu

voorbereidingen de laatste week gaat in.

Blijf op de hoogte en volg ilona

15 Juni 2013 | Nederland, 's-Hertogenbosch

Van de week niet veel meer gewandeld. Maar moet nog het een en ander regelen. Mijn outdoorjack is binnen. Zelfs speciaal ondergoed, haha. moet wel zeggen dat het fijn zit en het loopt wel lekker dan gewoon ondergoed. Had het natuurlijk al uitgeprobeerd de afgelopen weken met wandelen. Maar nu zijn die sets ook compleet. Eigenlijk moet ik de tas maar eens gaan pakken. Heb ook speciale vacuümzakken. Ze zeggen dat het 75% scheelt in ruimte en het is natuurlijk tevens mee waterdicht. maar nu nog het allerbelangrijkste. Eddy wil heel graag mij wegbrengen ma. de 24ste. Maar ik krijg geen lift geregeld om ons naar Rotterdam airport te brengen. Is toch wat. Tja trein is geen optie met Eddy (2,5 a 3 uur onderweg 3x overstappen en dan ook nog de tram. En dat voor hem heen en terug) word lastig. Terugreis kan ik ook nog niet boeken omdat ik niet weet hoelang ik erop ga lopen of ik het überhaupt wel volhoud (dat kan dus ook nog, hopelijk niet). Maar de prijzen zijn aanzienlijk duurder en ik kan nooit dezelfde dag of in 1x thuiskomen. Ik zit nogal in een uithoek. Wel een aantal kleine vliegvelden. Maar dan moet je altijd via Madrid of Barcelona. Of ik moet via Duitsland/belgie of zelfs Londen. Das dus vd. zotte. Porto is ook niet echt een optie. Ben nog nooit in Portugal geweest. (Ja ook ik ben nog niet overal geweest.) Maar weet nu globaal hoe of wat dus zal wel goedkomen. Agenda zit totaal volgeboekt vd. week. Ik kan niets meer afspreken of verzetten, goeie start vd. vakantie. Moet ik maar leren nee zeggen, haha. Maar dat zal vanaf nu moeten!

  • 15 Juni 2013 - 20:52

    Adrie:

    Lieverd het is balen dat je geen lift kunt vinden om jullie naar Rotterdam te brengen. Heel vervelend en ik hoop dat het alsnog gaat lukken.
    Lekker dat je nu ook een goed jack hebt en het speciale ondergoed. Wij gebruiken de hemdjes ook altijd op de fiets.
    Probeer een paar afspraken te verzetten tot na de reis, je zult je tijd hard nodig hebben.
    Heel veel succes met het pakken. Neem niet teveel spulletjes mee.
    Geniet van de voorbereidingen.
    Liefs,
    Adrie.

  • 16 Juni 2013 - 00:01

    Mijke:

    Hi Iloontje, meis het gaat nu opschieten he, spannend hoor. Jammer dat je geen lift kan regelen voor edy,maar ik denk (als ik mezelf even bekijk) dat dat ook heel erg vermoeiend voor hem zou zijn. Ik zou zeker een paar dagen op bed moeten bijkomen.Dan knuffelen jullie maar wat extra thuis..hahhaa..
    Hij zal je wel missen lijkt me.Gelukkig kunnen jullie toch wel wat contact houden heb ik begrepen. Nou meis,ik blijf je volgen. Sterkte de komende week en tot schrijfs, liefs van Mijke

  • 16 Juni 2013 - 16:39

    Natasja:

    Het gaat nu echt spannend worden Ilona! Wie weet is er nog een vrijwilliger die jullie alsnog naar Rotterdam kan brengen.
    Hou ons op de hoogte van waar je loopt, wie weet komt het toevallig zo uit dat we elkaar op onze heenreis ergens passeren.
    Wij gaan bij San Sebastian namelijk de grens over en jij komt daar volgens mij bij in de buurt toch?
    Ik zal je in een prive-bericht mijn mobiele telefoonnummer nog geven. Je weet niet waar dat nog goed voor is.

  • 17 Juni 2013 - 20:53

    Peregrina:

    Vliegen vanaf Porto is echt het makkelijkste en het goedkoopste. 3 uur met de trein vanaf Santiago. Vele pelgrims gingen u voor. Neem anders even contact op met de Huiskamer van de Lage Landen in Santiago. Dat is het Nederlandse steunpunt in Santiago vanuit het Genootschap van Sint Jacob. Je kunt ze mailen huiskamervandelagelanden@gmail.com, ze zijn heel behulpzaam. Natuurlijk kan er een hoop gebeuren onderweg en is het niet zeker dat je Santiago bereikt. Je kunt er ook voor kiezen niets te boeken en dit onderweg (een paar dagen van tevoren, of door iemand vanuit NL) te doen. Dat is dan wel duurder, maar wel zo relaxed. Eurolinesbus vanuit Santiago naar NL raad ik in elk geval af. (duurt lang, chaotisch en is voor wat het is nog duur ook) Succes met de laatste voorbereidingen en buen camino!

  • 22 Juni 2013 - 14:31

    Anouk Van Der Cammen:

    Hai Ilona,
    Ik heb me aangemeld op jouw mailinglist! Ben erg benieuwd hoe je de reis gaat vinden en wens je heel veel plezier!
    Liefs, Anouk.

  • 22 Juni 2013 - 20:48

    Marian Bos:

    Heel veel plezier met je reis en maak maar veel mooie foto's.
    Ik lees wel hoe het je vergaat.
    Groetjes van Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ilona

Ik ben van nature een reislustig typ. En nu ga ik na zoveel jaar een wens waarmaken. Jaja Ik ga de Camino de France lopen! Van st. jean-pied-de-port naar Santiago de Compostella. Wel te verstaan 900 km. Niet uit geloof maar een wil. Ik houd van wandelen en natuur. En nu ga ik een zo´n vakantie beleven. Heb er erg veel zin in!

Actief sinds 05 Mei 2013
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 30637

Voorgaande reizen:

21 Juli 2015 - 14 September 2014

voorbereiding camino de portugues

24 Juni 2013 - 19 Augustus 2013

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: