santiago naar finisterre - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van ilona schouten - WaarBenJij.nu santiago naar finisterre - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van ilona schouten - WaarBenJij.nu

santiago naar finisterre

Blijf op de hoogte en volg ilona

12 Augustus 2013 | Spanje, Fisterra

Nogmaals een poging. Valt niet mee op een smartphone. Santiago prachtige stad. Heb het ritueel gedaan id kathedraal. Gelijk bij de 1ste (en toen ook laatste) mis. Mazzel dat de butomer fumar (ofzoiets) door de kathedraal ging. Want dat is toch een vd belangrijkste dingen om te zien. Leuke belevins is ook als je optijd bent gratis bij de parador kunt eten. Alle maaltijden. Is dan wel niet ih restaurant. Maar het eten is erg lekker! Voor de zoveelste x mijn amerikaanspelgrimsmaatje weer ontmoet en een leuke afacheidsavond mee gehad. Vanaf dat moment trekken we veel op met een canadeeskoppel.
4 dagen lopen richting finisterre. Gelijk buiten de stad zie het verschil. Minder boeren en meer rijkelui. Hier is de natuur niet zo bedorven door de boeren. De vlinders zijn weer terug. Dus ook de bloemen. We horen de vogels weer. Klinkt misschien erg dramatisch. Maar de natuur is hier wel mooi. Veel meer bos. Pijnbomen en vooral eucaliptus. Ookal lopen we richting atlantische oceaan. We zijn nog niet vd bergen/heuvels af. Tja dat omhoog gaan. Gaat toch niet best. Naar beneden als een speer. Rubbers vd bergstokken af(die heb je wel nodig!!!!) en daar ga ik dan heb na zo'n lange wandeling lijkt het net skien. Zelfs gisteren waren er weer pittige heuvels bij. Zelfs tot ad oceaan. Vandaag heb ik finisterre bereikt op mijn sandalen.

Mooie plaats. Gelukkig niet zo'n kustplaats als lorettemar of benidorm. Lekker rustig nog. Ik heb de hele dag tot half 4 op mijn rugzak moeten wachten. Het was te koud om iets te doen. En mijn lange kleren zaten erin. Om half 4 kwam Fred ( ons spaans wandelmaatje) en die zei dat de rugzakken al om 11u er waren. Stond bij de reserveringen ih boek. Nou is die hotelbaas ook niet helemaal ....... Dus ik was al geirriteerd. Uiteindelijk kon ik naar de kaap. Was te lui en was al redelijk laat. Dus heb ik de taxi omhoog genomen. Jaja de caminowewijzer 0.0km bekeken en aangeraakt natuurlijk. Rond de vuurtoren. Naar beneden om iets te verbranden id de rotsen/kliffen. Naar boven naar de peacepaal. Wat gedronken. En de wandeling naar beneden gedaan. Heel wat gefotograveerd. Bijna 2u over gedaan. Mijn spullen gepakt. We hadden een afsvheidsdineetje met het canadeesekoppel. Nog terugekeken op onze reis. Nu heb ik de finisterra er ook bij. Morgen weer vroeg op. Richting muxia. Aan de cota de morte. En dan pas is het einde inzicht. Wat een prachtreis! Zwaar en afzien. Maar ozo bijzonder!

  • 12 Augustus 2013 - 23:42

    Marian:

    Ha Ilona

    Dat zal wel lekker lopen in de schaduw van de bomen en met die heerlijke eucalyptus bomen.
    Wat grappig dat je voor niets mag eten als je er op tijd bent,
    Ja jent zeker een ervaring rijker en een heel stuk sterker.
    En je hebt straks prachtige herinneringen en mooie foto's die je aan Eddy kan laten zien.
    En wie weet kan je over een tijdje samen met Eddy iets moois ondernemen.

    Geniet van de laatste loodjes en nog heel veel plezier!
    Groeten van Marian

  • 12 Augustus 2013 - 23:50

    Eddy:

    Weer een mooi blog-verhaal, misschien iets om later opnieuw in een mooi verhaal op te schrijven.
    Leuk om te zien dat vele mensen je blog lezen en reageren, maar goed tis aftellen en over een aantal daagjes weer in Oss, zal wennen worden, maar je hebt een mooie uitdaging tot een goed einde gebracht en ik hoop dat je hebt gevonden en verkregen wat in je planning lag...geniet nog van de laatste dagen in Spanje........xxx Eddy

  • 13 Augustus 2013 - 09:46

    Duifje 13 = Vera:

    Hoi Ilona,
    gefeliciteerd, meid. Wat heb jij een prestatie geleverd! Nog een paar daagjes en dan ben je terug (op cd) :)
    Geniet nog even.
    Groetjes, Vera

  • 13 Augustus 2013 - 10:52

    Adrie:

    Ilona, je bent met recht een kei van een vrouw. Schitterend dier bele3venissen en die ervaringen die je rijker bent geworden van de reis. Heerlijk dat je ons zo mee laat genieten van je reis. Nog heel veel plezier meis en hou je haaks. Wanneer reis je weer naar huis?
    Liefs van mij.

  • 13 Augustus 2013 - 11:20

    Peter:

    Hi Ilona.

    Top hoor van je.
    Het is prachtig zoals je alles beschreef en beleefde.
    Dit ga je je hele leven meedragen en ongetwijfeld zal het je levensvisie beinvloeden.
    Santiago blijft je altijd weer inspireren.
    Ikzelf ga nu zaterdag (17 augustus ) met de fiets naar Santiago.
    Ga onderweg vele stops maken om alle oude cultuur op te snuiven.
    Ga er ongetwijfeld vele plaatsen aandoen die jij al bezocht hebt.
    Het ga je goed en misschien tot ziens
    Peter


  • 13 Augustus 2013 - 12:25

    Carla De Roover:

    :-) ook ik lees je trouw en ben trots op je en ben benieuwd wat er allemaal door het koppie spoot.. goed bezig Ilona !!..

    have fun

  • 13 Augustus 2013 - 20:38

    Anne :

    Ilona heel heel hartelijk gefeliciteerd wat 'geweldig zeg
    wat heb jij geprecenteerd zeg , wat heb ik genoten van al je beschrijvingen ,super graag gelezen
    ik hoop er nog heel veel van te horen , en foto,s kijken natuurlijk
    maar eerst nog heel veel genieten hoor , nu ben je er nog , en de natuur is super mooi
    wij zien je weer graag als je thuis bent he heel veel goetjes en tot gauw
    Anne Gerard

  • 13 Augustus 2013 - 22:34

    Roos:

    hey meis......het is je gelukt....well done!!!!....wat zul je veel te vertellen hebben aan eddy strakjes.....ik hoop er ook nog eens een keertje van te genieten.....
    trots ben ik op je !!!!!
    liefs Roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ilona

Ik ben van nature een reislustig typ. En nu ga ik na zoveel jaar een wens waarmaken. Jaja Ik ga de Camino de France lopen! Van st. jean-pied-de-port naar Santiago de Compostella. Wel te verstaan 900 km. Niet uit geloof maar een wil. Ik houd van wandelen en natuur. En nu ga ik een zo´n vakantie beleven. Heb er erg veel zin in!

Actief sinds 05 Mei 2013
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 30598

Voorgaande reizen:

21 Juli 2015 - 14 September 2014

voorbereiding camino de portugues

24 Juni 2013 - 19 Augustus 2013

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: