finisterre tot en met muxia - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van ilona schouten - WaarBenJij.nu finisterre tot en met muxia - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van ilona schouten - WaarBenJij.nu

finisterre tot en met muxia

Blijf op de hoogte en volg ilona

15 Augustus 2013 | Spanje, Santiago de Compostella

Een dag of 2 lopen vanuit finisterre. Ja 30 km is teveel. En dan zou ik ook nog eens id middag lopen. Nee gelukkig was er een albergue ong halverwege. Ze hadden me verteld dat de kustweg het mooiste is. Maar dan moe je die wel vinden he. Aangezien dit gedeelte.weinig of niet gelopen word. Zou de bewegwijzering slecht zijn. Nou in tegendeel! Fijn dat mijn pelgrimaatjes weer mee gingen. De ierse margo en de spaanse fred. We lopen al ruim 5 weken samen. Wel ons eigen tempo. Aangezien het onwaarschijnlijk druk is op de camino. Stippel ik de wandeling uit en zoek een goede albergue. Fred is spaans en hij reserveerd alle albergue's onderweg. En gelukkig ging het steeds goed. Want kom je te laat word je bed vergeven. Helaas hebben we afscheid moeten nemen van een canadees koppel. Ja zo gaat dat id camino he. De laatste weken geen nederlander meer gezien. Dan maar een x extra bellen naar nl he. Aangekomen in muxia heb ik mijn muxiana gehaald. Daarna de gehele boulevqrd afgelopen. En daar was een mooi strandje. Ik had nog geen voetebadje gehad. En de atlantische oceaan is daar heel geschikt voor. vele fotos gemaakt natuurlijk. Ook id rotsen. Ben ben benieuwd. Muxia is het westerlijkse puntje van europa. Hier gaat de zon als laatste van geheel europa onder. Das overigens hier een bezienswardigheid en is dan ook een heel spektakel. Maar er is nog meer aan legendes hier. Maar dat moetnje maar ff googlen. Inmiddels is mijn wandeling van bijna 1000km afgerond. En ben vanochtend met de bus naar santiogo vertrokken. Hier zal ik nog een paar dagen blijven tot mijn vliegtuig vertrekt. Maar er nog veel te doen hier.

  • 15 Augustus 2013 - 19:06

    Eddy:

    Mooie laatste dagen in Spanje....xxx Eddy

  • 15 Augustus 2013 - 21:03

    Anne Sch:

    hoi Ilona
    1000 km om nooit meer te vergeten
    geniet nog even van deze laatste dagen , meisje en dan????????
    groetjes Anne

  • 15 Augustus 2013 - 21:13

    Marian:

    Hoi Ilona

    Heel veel plezier nog de allerlaatste dagen!
    Geniet er lekker van en straks zal Eddy blij zijn dat je er weer bent!

    Groetjes en tot horens.

    Marian

  • 15 Augustus 2013 - 22:18

    Carla :

    1000 kilometer = niet niets..geniet de laatste dagen en dan snel naar Eddy toe, die zal ook blij zijn de hernieuwde Ilona in zijn armen te sluiten.. XxX

  • 16 Augustus 2013 - 19:18

    Ans:

    Hoi ilona.
    Keiknap van je!geniet nog van die laatste paar dagen, en dan weer naar eddy die met smart op je zit te wachten. Groeten van ans en rene

  • 18 Augustus 2013 - 16:29

    Caminofrans:

    Hoi Ilona

    Je hebt 889 mooie kilometers gelopen. Wel op een bijzondere wijze, namelijk zonder rugzak! En op die wijze kan zowat iedereen lopen. "s Middags wachten op je rugzakvervoer, nee, da's GEEN CAMINO.
    Dat doe je als je 80 bent! Je moest je schamen!

    Grpet,
    Caminofrans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ilona

Ik ben van nature een reislustig typ. En nu ga ik na zoveel jaar een wens waarmaken. Jaja Ik ga de Camino de France lopen! Van st. jean-pied-de-port naar Santiago de Compostella. Wel te verstaan 900 km. Niet uit geloof maar een wil. Ik houd van wandelen en natuur. En nu ga ik een zo´n vakantie beleven. Heb er erg veel zin in!

Actief sinds 05 Mei 2013
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 30612

Voorgaande reizen:

21 Juli 2015 - 14 September 2014

voorbereiding camino de portugues

24 Juni 2013 - 19 Augustus 2013

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: