sarria tot.......Santiago de Compostella. - Reisverslag uit Pedrouzo, Spanje van ilona schouten - WaarBenJij.nu sarria tot.......Santiago de Compostella. - Reisverslag uit Pedrouzo, Spanje van ilona schouten - WaarBenJij.nu

sarria tot.......Santiago de Compostella.

Blijf op de hoogte en volg ilona

05 Augustus 2013 | Spanje, Pedrouzo

Inmiddels weer een paar dagen opzitten. Calicia is erg mooi. Vooral het boerenleven. De kleine gehuchtjes. Vanaf 1 inwoner. Je loopt helaas vaak door de koeienshit maar ja. We hebben gekozen vd betere alberges. De xuntas zijn erg onhygenisch hier. Dus we slapen als luxe pelgrims. Hoe dichter we bij santiago komen word de bewoning beter. We krijgen de 1ste palmbomen en bananen. Oja en eucalyptisch. Meer bosgebied. Helaas de boeren gebruiken hier veel gif. Waardoor er weinig leven is id bossen. Dus veel foto's maak ik niet. Maar 3000 is alheel wat. vandaag de laatste dag voor Santiago. Weinig siesta. Maar wel alles netjes gewassen. SAvonds naar de mis geweest. Nu was het italiaans. Met groepje reizende muzikanten. En werden verwelkomt door de nonnen. Daarna lekker gegeten. Inmiddels lig ik al op bed.
Morgen 20 km lopen en dan zijn we bij de kathedraal van Santiogo. Hoe de dag gaat voorlopen weten we niet. Maar nbijna 800km lopen om de kathedraal te zien. Met dat grote wierookvat. Zal niet niks zijn. We blijven 2 nachten. De dag erna ga ik de rest plannen. Zodat ik mijn ticket kan gaan boeken. Ik heb er nog een paar 100 te lopen over de oude wegen. Naar het 'einde' vd wereld. Zoals ze zeggen.

  • 05 Augustus 2013 - 22:02

    Marian:

    Ha Ilona.

    Wauw, goed gedaan! Je bent er bijna! Je hebt er straks een pracht vakantie opzitten. Ga zo door en geniet van alles wat je tegen komt!
    Ik ben benieuwd naar de kathedraal.

    Groetjes van Marian

  • 05 Augustus 2013 - 22:07

    Adrie:

    Je bent een kanjer Ilona. Heel goed gedaan. Ik ben trots op je.
    Groetjes van Adrie

  • 05 Augustus 2013 - 22:14

    Eddy:

    Tsja wat kan ik schrijven, dat ik trots ben dat weet je wel.
    Ben blij dat jij deze enorme ervaring mag beleven, ik heb hier mijn beproeving gehad.
    Maar t belangrijkste is dat jij geniet en nog lang zult na-genieten van deze reis.
    dikke kus en beleef, geniet en wees dankbaar dat je in staat bent deze tocht te maken.

    Eddy

  • 05 Augustus 2013 - 22:36

    Carla :

    Ik lees je berichten trouw.. ben trots op je.. beleef dat soort dingen helaas alleen in mijn dromen.. wat een kracht.. geniet ervan.!!.. Knuff...

  • 05 Augustus 2013 - 23:15

    Bea Van Doorn:

    hallo Ilona,
    De avond vóór je aankomst in Santiago wat een top prestatie en waarschijnlijk spanning. Wat heb je veel gezien en meegemaakt om nooit te vergeten.
    Ik hoop dat je er heel veel positieve energie uit hebt gehaald en daar mee verder kan!
    Je schrijft ik moet nog een paar honderd? Waar loop je dan nog naar toe? Loop je nog steeds met je Ierse vriendin?
    Voor morgen GENIET!

  • 06 Augustus 2013 - 07:19

    JET V.Bakkum:

    Geweldig ilona wat een top prestatie en nu de laatste loodjes nog endan is jouw reis volbracht :-)ik wems jou een veilige dag.vadaagB-) liefs van jet

  • 06 Augustus 2013 - 13:44

    Natasja:

    Ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan, ik had verwacht dat je er een paar weken langer over zou doen.
    Ben ook nog wel benieuwd hoe en wanneer je dan weer terugkomt.
    Succes vandaag met de laatste etappe?! Hoe zit het met die paar 100 waar je het over hebt?
    Groetjes

  • 06 Augustus 2013 - 18:54

    Hannie:

    hallo Ilona, geweldige prestatie hoor! Spannend. Inmiddels ben je dus in Santiago, begrijp ik.
    Ik zou ook willen weten wat je met die paar 100 bedoelt? Meter? Groetjes, Hannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ilona

Ik ben van nature een reislustig typ. En nu ga ik na zoveel jaar een wens waarmaken. Jaja Ik ga de Camino de France lopen! Van st. jean-pied-de-port naar Santiago de Compostella. Wel te verstaan 900 km. Niet uit geloof maar een wil. Ik houd van wandelen en natuur. En nu ga ik een zo´n vakantie beleven. Heb er erg veel zin in!

Actief sinds 05 Mei 2013
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 30612

Voorgaande reizen:

21 Juli 2015 - 14 September 2014

voorbereiding camino de portugues

24 Juni 2013 - 19 Augustus 2013

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: