cacabelos tot Sarria - Reisverslag uit Sarria, Spanje van ilona schouten - WaarBenJij.nu cacabelos tot Sarria - Reisverslag uit Sarria, Spanje van ilona schouten - WaarBenJij.nu

cacabelos tot Sarria

Blijf op de hoogte en volg ilona

31 Juli 2013 | Spanje, Sarria

In cacabelos sliepen we rondom de kerk. In kleine hokjes maar wel voor ons zelf. S' avonds nog lekker op het mooiste terras ah water gezeten. Goed en wel in bed kwam er een verdwaalde man binnengelopen. Hij keek nog wat rond en vertrok. Hij moest de deur ernaast hebben. Daarna hebben de buren tot zo'n half 12 s 'nachts ligen romelen met plastic zakken, flessen bekers weet ik wat allemaal nog meer. Maar het was zeer storend. En balen als dan om 5:15u de wekker afloopt. Op naar trabadelo. Helaas hebben we villafranca de bierzo voorbij moeten lopen. De kerk van santiago en de puerta de perdon was dus dicht. Wel een belangrijke kerk. Maar ja het ws een uurtje of 7 ed kerk ging pas tegen 10u open. In trabadelo geslapen in alberge de el puente peregrino. Verschrikkelijke dag achter de rug. Maar mooie alberge. Eigen doushe en wc. Helaas na het doushe stond de kamer letterlijk blank. Ik naar beneden. Uitgelegt. Maar de man begon al te lachen. Hij wist al wat het was. Word us wel tijd dat ze iets aan die douche doen. Mocht het zelf dweilen. Volgende dag naar o'cebreiro. Tja de bergen weer in. Kan toch merken dat ik zeker 20 jaar heb gerookt. En hier zaten steile stukken tussen. Nog erger dan id pyreneen! Il dacht een paar x dat ik hartproblemen kreeg onderweg. Dus ging heel langszaam! O'cebreiro is een museumdorp. We zitten nu in Calicie. Altijd al willen zien. Beetje keltische invloeden en geheel andere behuizing. Het zijn dan ook vooral boeren hier. We kwamen koud aan. Wilde lekker warm douche. Maar ja gezamelijk met open deuren, no way. Hoorde ook dat het koud water was. De slaapzaal was ook een vriezer. Ik sloot de ramen en vroeg om dekens. Nee hoor. Hadden ze niet. Dan lig je dan met een dun slaapzakje. niet gedoucht. Geen schone kleren aangedaan. Wel mijn pijpjes van mijn broek en mijn 3 in 1 outdoorjack. Maar het was zo koud dat ik niet kon slapen. Ben van armoe id bar gaan hangen. Erg vriendelijk zijn ze niet helaas. Lag bijna te slapen. Maar de spaanse warme choco is erg lekker. Met margo en fred gaan dineren. Fred is een spanjaard die we sinds leon niet meer gezien hadden. Echt een heertje. Een rustige kalme spanjaard die engels spreekt. En zelfs in den bosch is geweest. Genoeg wijntjes op. Toch maar proberen te slapen. Lag met al de kleren aan in bed en de 3 in 1 jas. Ik lag te bibberen. Heb de hele nacht niet geslapen.. Verschrikkelijk! Geen xunta meer voor ons. Volgende ontbijtje en snel dat plaatsje uit. Op naar triacostela. Berg op en af. Dus best pittig. We hadden wel een hele mooie wandeling door calicie. Nette alberge in triacastela. Rustig stadje mooie alberge. We hebben s' middags lekker geluncht. Ondertussen een wasje laten draaien. Na het opgehangen. Heerlijk siesta. Wat was ik moe! S'nachts ook heerlijk geslapen. Vanochtend een lekker ontbijtje op. En vertrokken vooreen wandeling van 18km met wat kleine bergjes. Erg mooi door dit mooie landschap. Kleine gehuchtjes soms wel van 1 inwoner, haha. En die rust! Heerlijk. 1 nadeel is wel de koeien lopen overal en ze ruimen hun stront niet op. Dus loopt het erg lekker! Nu druk bezig met reserveringen. Het hoogseizoen begint morgen. Dus erg druk! En we zitten weer in een hittegolf. +35gr. Id schaduw. Maar ja we zien wel.

  • 31 Juli 2013 - 20:39

    Betty:

    Je zit al best ver he meid Nou ik bewonder je hoor en ja het is een pelgrimstocht dus dan kan er al wel eens iets ontbreken van "luxe" maar nog effe op je tanden bijten en dan kan je zeggen Ik heb een prachtige zware reis toch helemaal tot een goed einde gebracht. Succes en dikke kus en ik durf wedden dat je op het CD ook kan zeggen er is zoveel kilo af

  • 31 Juli 2013 - 20:39

    Eddy:

    Ja tis allemaal ff doorbikkelen en beleven, maar dat heeft alleen maar meerwaarde.
    Ik lees gelukkig tussen de regels door gedrevenheid en doorzetten iets waar mensen (ja ook ik) nog veel van kunnen leren.
    Ik kan niet genoeg zeggen dat ik trots op je ben maar ook blij als je weer thuis bent, nooit geweten dat zo'n klein mupke zoveel herrie kan maken , want nu ist stil.
    Ja en nu blijf je ook nog langer weg, maar dat is gewoon een noodzaak om de tocht goed te volbrengen, en je wilt ook nog naar t 0-punt bij Muxia......dan heb je t helemaal voor elkaar.
    Ach en dat weekje daar bijt ik mij ook wel doorheen, moet alleen ff de rode loper afbellen, maar dat zal geen probleem zijn.
    De catering doe ik zelf!!

    Kus en nog een kus !! gr Eddy en PinkFloyd!!

  • 31 Juli 2013 - 21:00

    Adrie:

    Boeiend verslag weer Ilona, het is soms net alsof ik er zelf bij ben, zo beelden. Jammer dat je af en toe zo moet afzien, maar ik geloof zeker dat de reis de moeite waard is. Gaaf hoor en wat heb jij een doorzettingsvermogen.
    Goede reis verder meis.

  • 31 Juli 2013 - 22:40

    Marieke:

    ben nog steeds trots op je ,en dan nog langer blijven ook,je zal hier jaren op teren denk ik,en je zl voorlopig wel niet uit gepraat zijn hier over,kan Eddy zijn lol weer op,lieverd tot horens liefs marieke

  • 05 Augustus 2013 - 21:01

    Hannie:

    hoi Ilona,
    weer een mooi verslag. je doet het goed, meid! het zal best afzien zijn, maar je bent een hele ervaring rijker! groetjes, Hannie

  • 05 Augustus 2013 - 21:01

    Bernadette:

    hoi Ilona, wat knap van je, en wat ben je al ver! Ik bewonder je en sta zelf ook te popelen om te beginnen. 7 september gaat mijn vliegtuig .... nor even doorzetten, sterkte en hartelijke groetjes

Tags: sarria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ilona

Ik ben van nature een reislustig typ. En nu ga ik na zoveel jaar een wens waarmaken. Jaja Ik ga de Camino de France lopen! Van st. jean-pied-de-port naar Santiago de Compostella. Wel te verstaan 900 km. Niet uit geloof maar een wil. Ik houd van wandelen en natuur. En nu ga ik een zo´n vakantie beleven. Heb er erg veel zin in!

Actief sinds 05 Mei 2013
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 30586

Voorgaande reizen:

21 Juli 2015 - 14 September 2014

voorbereiding camino de portugues

24 Juni 2013 - 19 Augustus 2013

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: