vilarea de orbigo tot cacbelos - Reisverslag uit Cacabelos, Spanje van ilona schouten - WaarBenJij.nu vilarea de orbigo tot cacbelos - Reisverslag uit Cacabelos, Spanje van ilona schouten - WaarBenJij.nu

vilarea de orbigo tot cacbelos

Blijf op de hoogte en volg ilona

27 Juli 2013 | Spanje, Cacabelos

Astorga is een prachtige stad. Kathedrawl bekeken eh bisschoppelijkpalijs (gaudi). Er waren verschillende dingen in. Camino museum war dus het echte kruis hangt van vruz de ferro. Een bischoppelijkmuseum. Maar de gaudistijl was ook echt erg mooi! Uiteindelijk van die vreselijke weg af. Weer de binnenlanden in. Hier is het niet veel met de dorpjes. Maar de natuur ozo mooi! Foncebadon. Is een ruinedorpje vor cruz de ferro. Nog wat hostals. Een beetje hippiestijl. Mannen in harembroeken die in geen weken gewassen zijn. Maar de hostal was goed. Faciliteiten: yoga, masage, reiki en weet ik wat nog meer. Biologisch winkeltje en maaltijden. Hier kregen we een overheerlijke verse paella en vanwege de jamesday en meerendeels vleeseters speciaal met kip en vis (normaal alles vegetarisch) was heerlijk! Hier weer heel wat mensen ontmoet. De duitse moeder met haar zoon is er ook weer bij. Laat ik nu vakantieduits spreken. Nou ze zijn hilarisch want ik kan volgens hen heel goed duits.leuke complimenten! De volgende dageen echt ontbijt op. Hup naar cruz de ferro. Steentje bij me. We zouden met zonsopgang er zijn. Na ja vanschemering naar licht. Het doet je wel wat ala er bent. Dit is 1 vd belangrijkste dingen vd camino. Leef je een jaar naar toe. Moet er zo'n 700km naartoe lopen. Ja dat wil wel. Zeer bijzonder. Weer vele foto's gemaakt. De lucht wasmooi roze. Dit is ook een vd mooiste wandelingen vd camino. Op en af id bergen. Waar je ruim een dag over doet omhoog. Ben je binnen notime beneden, haha. Dempers vd bergstokken afen je vliegt zowat over de bijna onbegaanbare paadje. Men schoenen hebben deze vakantie veel geleden! Fotos op facebook. We kwamen allemaal door toeristische bergdorpje. Mooi dat is ad prijzen wel te merken. We sliepen in een mooie hostal. Bergschoenen id kelder. Eveneens doushe en wasgelegenheden. We sliepen op zolder???? 4 trappen! Nou heb ik
moeite met traplopen. Maar ditis bezopen! En als je een zware vermoeiende en warme dag heb gehad....... Overigens zijn ze hier niet echt pelgrim vriendelijk. Ze zien ons liever gaan dan komen want we brengen waarschijnlijk niet veel op. Wat een humeur hadden ze. Vanochtend maar snel vertrokken na weer een nacht niet geslapen te hebben. Wat een prachtige tocht. Eerst door de landerijen en daarna door de wijn. Heb ponferrada moeten overslaan vanochtend. Er is geen tijd meer voor sightseeing. Ik red het niet. En ik wil natuurlijk kost wat kost naar 'ht einde vd wereld' zoals de spanjaarden zeggen. Inmiddels word het tegen 7u pas licht. Maar vanwege de warmte lopen we al om 6u (5:15u op). En hopelijk tussen 12 en 13 een hostal. Het is tegen 10u al stikheet en om 12 a 13 u onverantwoord om te lopen. En ht word er niet akkelijker op. Het laatste trajectr dadelijk waar de meeste mensen startte. Word erg druk. En reserveen kunnen we niet. doen ze niet. Dus moeten we optijd binnen zijn. Maar ja zover is het nog niet. Maar voel me helaas wel erg opgejaagt sinds vandaag. Want je wil natuurlijk afmaken waar je aan begonnen bent. Want
6oo km of meer is niet niks. Dasheel wat!

  • 27 Juli 2013 - 21:29

    Jet:

    Veel positieve dingen lees ik en inderdaad was het profiel in jouw schoenen er aardig vanaf. Trek je niks van hun humeur aan en blijf jouw plan volgen .. het is een zware toch maar jij gaat het absoluut redden...heel veel sterkte en hou je taai.. zet hem op !! Wees voorzichtig en Alert.
    Lieve groet van Jet die met jou mee wandelt al is het op de computer. TOI-TOI.

  • 27 Juli 2013 - 21:49

    Gerry:

    Dat was weer een mooi verslag, en je schoenen, ja, die koop je straks maar een paar nieuwe. Heb je dan verdient. Je doet het geweldig. Ik weet zeker dat je het gaat redden. Hou je haaks, en ,toi, toi, toi. Groeten, Gerry.

  • 27 Juli 2013 - 23:47

    Nel:

    Je hebt er al heel wat km op zitten zeg het eind komt in zicht. Sterkte met de warmte en ik hoop dat je wel tijd kan nemen voor de mooie dingen onderweg, lieve groet Nel

  • 27 Juli 2013 - 23:48

    Eddy:

    Niet laten opjagen door wie of wat dan ooit! gewoon deze tocht op jouw tempo uitlopen!
    Je doet t goed en ik ben trots!
    Ik zal voor een welverdiende ontvangst zorgen als de tocht er op zit.
    Blijf genieten en elke ervaring en elk moment is er 1 erbij....
    kus van mij !

  • 28 Juli 2013 - 13:12

    Adrie:

    Wat lijkt het me een schitterende en afwisselende tocht. Prachtig en zoiets maak je maar eens in je leven mee. Geniet van elke kilometer Ilona. Je doet het fantastisch.
    Liefs, Adrie

  • 28 Juli 2013 - 20:12

    Carla De Roover:

    600 km is zeker niet niets.. goed bezig vrouwke.. schoenen zijn echt versleten, niet gek toch..;)

  • 29 Juli 2013 - 02:41

    Mijke:

    Hi Ilone. Je gaat goed meis! Ik zou er heel wat voor over hebben dat mijn gezondheid het toeliet dat ik met je mee kon lopen. Je maakt iets mee,wat je je hele leven bij zal blijven.Iedereen is heel trots op je.Veel sterkte ,en de laatste lootjes zijn altijd het zwaarst.Laat je niet opjagen en GENIET!
    Veel liefs van Mijke

  • 30 Juli 2013 - 10:29

    Agnesd:

    Toppie al 1 maand onderweg, ik doe je het niet na.
    Houd de moet erin en trek je niets aan van het negatieve.
    En je schoenen zijn te vervangen je ervaringen niet.
    Knuf van mij en mijn 2 mannen

  • 30 Juli 2013 - 12:37

    Marian:

    Zet hem op meisje, de laatste loodjes wegen het zwaarst. Je hebt al laten zien dat je het kan!
    En geniet van de natuur, want die is daar geweldig!
    Groetjes van Marian

  • 30 Juli 2013 - 21:17

    Janny:

    Hoi Ilona,

    Dat was weer een heel mooi verslag !
    Probeer zoveel mogelijk te genieten van de natuur en de andere mooie dingen onderweg.
    Geweldige prestatie, hou vol want je kunt het Ilona.

    (Mooie foto van de rups die je stuurde.)

    Groetjes
    Janny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ilona

Ik ben van nature een reislustig typ. En nu ga ik na zoveel jaar een wens waarmaken. Jaja Ik ga de Camino de France lopen! Van st. jean-pied-de-port naar Santiago de Compostella. Wel te verstaan 900 km. Niet uit geloof maar een wil. Ik houd van wandelen en natuur. En nu ga ik een zo´n vakantie beleven. Heb er erg veel zin in!

Actief sinds 05 Mei 2013
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 30596

Voorgaande reizen:

21 Juli 2015 - 14 September 2014

voorbereiding camino de portugues

24 Juni 2013 - 19 Augustus 2013

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: