carrion de los condes tot villares de orbigo - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van ilona schouten - WaarBenJij.nu carrion de los condes tot villares de orbigo - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van ilona schouten - WaarBenJij.nu

carrion de los condes tot villares de orbigo

Blijf op de hoogte en volg ilona

23 Juli 2013 | Spanje, Hospital de Órbigo

Echt de laatste x. Maar probeer vd 3de x een dagboek te plaatsen. En dan als ik klaar ben. Foetsie. En dat op een smarthphone.
3 dagen gelopen richting Leon langs de weg. Gelukkig rustig. De alberge waren niet veel helaas. De stad Leon daar in tegen erg mooi! De basiliek met zijn museum. Had zelfs mijn eigen prive bewaking. Wat doet een koninklijke tombe onder een baseliek? Maar wel erg mooi! Door naar de kathedraal. Op 1 na de belangrrijkste van spanje (1 burgos) deze was om de glas in lood ramen. Werkelijk waar, schitterend. Het museum met de kerkelijke schatten was de belangrijkste. Nou het was dan ook wel erg mooi! De hele oude stadis mooi. Zeker de moeite waard om nog eens terug te komen. Heerlijk geslapen bij de nonnen. Gisteren was een slechte dag. De hele tocht tussen de doorgaande weg ed tol. Pff wat een herrie en drukte. En heet! We hadden het helemaal gehad. Pauze bij een verkeerscafe. En ja ik kon het weten. Wat een vieze troep en rommelig. De barman was erg knbeschoft. Ik kreeg een croissant van een week oud. Zo hard als.... Mijn vriendin vroeg nootjes en kreeg een zakje uitgedroogde zonnepitten. Meer dan een maand over data! maar ja we waren te humeurig. Dus liepen we maar door. Onze alberge was een verbouwd schoolgebouw. Netjes maarslechte bedden. Maar toch heerlijk geslapen. Was blij toe want ik slaap slecht hier. En we verbruiken heel veel energie! Vandaag wederom een kort dagje. Wel langs de weg maar rustiger. We zijn over de langste middeleeuwse brug gekomen. Vd geschiedenis ed geschiedschrijvers maar ff googlen. Hospital de orbigo. Ik geloof dat we nu de mooiste alberge hebben vd wandeling. Fotos op facebook. Gisteren was de podologie aanwezig. Ik droeg goede schoenen en mijn voeten zagen er goed uit. Ik loop ook alweer 2 dagen zonder pleisters. Overigens is de cruz roja regelmatig aanwezig. En de guardia civil patrouieerd regelmatig over de camino. Ik denk dat we goed bewaard zijn, haha.

  • 23 Juli 2013 - 19:44

    Eddy:

    Je gaat goed Ilona. tsja soms zijn er gewoon mindere tijden en dingen that's life!!
    Kijk maar naar mij en de omstandigheden, maar ja krijg gelukkig fijne aanspraak en aandacht van familie en vrienden...(wacht ff zit iets in mijn keel), nee ik ben trots op je , maar ja dat is iedereen.

    kus Eddy

  • 23 Juli 2013 - 20:28

    Bea Van Doorn:

    Heb je het idee dat je wel iets mee krijgt van deze enorme zware pelgrim tocht? Ik bewonder het doorzettingsvermogen vermogen van jou en de vele pelgrims die met deze hitte lopen.....maar ja regen en kou is ook weer wat moet je maar weer zien dat je je sokken weer droog krijgt

  • 23 Juli 2013 - 20:33

    Adrie:

    Toppie Ilona. Ik vind jet hartstikke dapper. Wat een doorzettigsvermogen heb jij.
    Fijn dat je goede schoenen hebt, maar meis wat zal het warm zijn bij jou. Vreselijk.
    Bedankt voor je verslag en nog een goede reis verder.

  • 23 Juli 2013 - 20:50

    Vos:

    Hoi Ilona, hoed af hoor! (Een pet is niet meer genoeg ;-)!. Ik voel het kriebelen,, maar ik geloof nooit dat ik op mijn leeftijd dit alles nog aan zou kunnen. Vind het ontzettend knap van je. En wat zie je ook een boel moois, ondanks de moeite. Hopelijk slaap je deze nacht in een comfortabel bed, het zal in de middeleeuwen ook wel niet alle dagen even erg geweest zijn. Waarom dan nu?

    Langs de grote weg is natuurlijk minder leuk, hopelijk geraak je die gauw weer "kwijt". Maar het schiet zo wel op waarschijnlijk.

    Ik wens je een goed vervolg, kijk uit naar het volgende bericht en wens je ook goede tochtgenoten. Altijd beter dan alles alleen te moeten doorstaan of omgekeerd, van alles alleen te "moeten" genieten. Hou de moed er in en verder succes met de voeten, dat gaat gelukkig weer goed!

  • 24 Juli 2013 - 06:57

    Mijke:

    Hi Ilona

    Meis je gaat als een trein. Ik heb diep respect voor je. Pffff en dat allemaal in die hitte. Het is hier nu ook zo walgelijk warm, en ik kom echt niet buiten hoor met die hitte. Ik ga gelijk van mijn stokje. Daarom heb ik echt bewondering voor je. Je mag best heel trots op jezelf zijn om wat je allemaal al hebt bereikt.
    Lieverd ik wens je nog heel goede wandeldagen toe en ik hoop dat je wordt omringd door prettige mensen.
    Lieve groet van Mijke

  • 24 Juli 2013 - 11:36

    Marian:

    Ha Ilona

    Je gaat lekker! En nu geen blaren meer, maar goed dat je veel hebt geoefend en goede schoenen hebt.
    Geniet ervan dat je er echt uit bent. En daar horen ook soms barre weersomstandigheden bij. Hier is het nu ook 30 + geweest. Ik heb er kilometers op gefietst. Geniet van alle moois en alle lekkere hapjes. Neem vooral geen broodjes maar ook de tapas bij de benzine pomp zijn prima. Dus ga voor de balletjes, vis, garnalen en tortilla. In Spanje gooien ze alles op de grond en aan het eind van de dag wordt er gepoetst. Dat is ook Spanje.
    Groetjes van Marian

  • 27 Juli 2013 - 09:49

    Joke:

    zit/zat je in die prachtige vegetarische herberg buiten de stad, met al die kleuren? Een heerlijke maaltijd maken ze daar en ze zingen eerst een mooi lied aan tafel, helemaal top is dat ding!
    Je loopt in de drukste tijd en in de warmste tijd. Het lijkt erop dat dat het humeur en de vriendelijkheid van sommigen ook aantast. Beetje begrijpelijk is dat wel met die warmte, moet je sommige mensen hier zien en horen.......Buen Camino Ilona, leuk om je te volgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ilona

Ik ben van nature een reislustig typ. En nu ga ik na zoveel jaar een wens waarmaken. Jaja Ik ga de Camino de France lopen! Van st. jean-pied-de-port naar Santiago de Compostella. Wel te verstaan 900 km. Niet uit geloof maar een wil. Ik houd van wandelen en natuur. En nu ga ik een zo´n vakantie beleven. Heb er erg veel zin in!

Actief sinds 05 Mei 2013
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 30591

Voorgaande reizen:

21 Juli 2015 - 14 September 2014

voorbereiding camino de portugues

24 Juni 2013 - 19 Augustus 2013

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: