lichtgewicht - Reisverslag uit Nederland, Nederland van ilona schouten - WaarBenJij.nu lichtgewicht - Reisverslag uit Nederland, Nederland van ilona schouten - WaarBenJij.nu

lichtgewicht

Blijf op de hoogte en volg ilona

26 April 2015 | Nederland, Nederland

weer even een voorbereidings verslagje. in maart een mooie voorjaarsbijeenkomst vd pelgrims in amersfoort gehad. helaas vergeten mezelf op te geven als vertrekkende pelgrim. weer te druk die dag om een beetje bij te kletsen met mijn medepelgrims/vrienden. die dag wat documentaires over de tocht gezien. en s' middags 2 stadswandelingen gedaan.
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.936132219739349.1073741958.100000277396751&type=1&l=17af0f56d4
weer een geslaagde dag. Helaas wat minder is, is mijn gezondheid. de longen willen niet. en sinds ik ziek ben geweest begin vh jaar word ik alleen maar benauwder. ik kan nog niet eens meer een trap op. allerergste is dat ik niet met mijn wandelgroepen kan gaan lopen. enig inspanning....... wil niet zeggen dat ik stilzit! nee mijn sporten gaan gewoon door. lopen doe ik op mijn eigen tempo. mijn lichaam is nog sterk. alleen inspanning zit tegen. dus rustig aan. vd week krijg ik een longonderzoek. hopelijk komt er wat uit. want ik ben toe aan wat lucht! kan ik weer ontspannen.
helaas wel mijn weekendje sauerland met de besloten pelgrimsfacebook groep af moeten zeggen. waar ik vorige jaar met de oprichtster vd Facebookgroep een soort voorbereidingsweekend heb gehad. maar ja, deze afspraak was te belangrijk. Maar er komt een alternatief. Ik ben benieuwd. is voor mij ook nog een verassing.
vd week kreeg ik een doosje via de post. decatlon. Ik had een bestelling gedaan van een aantal lichtgewicht (outdoor) kleding en een tube speciale voetencrème. oeps echt lichtgewicht, haha. en moet je zeggen dat het lekker spul is en er goed uitziet. inmiddels ook weer bezig met de voetenverzorging. in de hoop net als 2 jaar terug om blaarvorming en andere ongemakken een beetje tegen te gaan.
tja misschien tegenstrijdig om toch door te gaan met de voorbereiding. aangezien de gezondheidsklachten. Maar de camino portugues is een redelijk vlakke camino. hoogste punt 650m volgends mij. is geen bijna 2000m net als op de camino de frances. ik denk wel dat ik dat kan op mijn tempo. maar na mijn onderzoeken heb ik het er nog even over met de huisarts. maar ik denk dat het wel goedkomt. rustig aan.

  • 26 April 2015 - 12:56

    :

    Ik vertrek vanavond met mijn kleinzoon naar Porto om vandaar uit naar Santiago te lopen.
    als je een goede gids zoek kan ik je de gidsen van Conrad Stein Verlag aanraden.
    gr.Peter

  • 26 April 2015 - 17:43

    Jan Schürmann:

    Beste Iloscho,
    Wellicht help zuivere zeelucht in Portugal je longen te helpen. Door het wandelen in Frankrijk en Spanje ben ik wel van een hele hindelijke en vermoeiende hoest afgekomen, waar de arts gee nraad mee wst. Wie weet. Succes
    Beun Camino,
    Jan

  • 26 April 2015 - 18:21

    Anouk Van Der Cammen :

    Oh Ilona, ik duim voor je en zend je positieve energie zodat je de camino kunt lopen deze zomer! Ik ben je gaan volgen toen je de camino frances liep en daarover schreef. Succes meid!!!

  • 26 April 2015 - 21:28

    Peregrinofrans:

    Beste Ilona,
    Je zal zien dat je vanzelf geneest onderweg! Daar is het pad ook voor...! Loslaten en genieten, is mijn motto!
    Buen Camino

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ilona

Ik ben van nature een reislustig typ. En nu ga ik na zoveel jaar een wens waarmaken. Jaja Ik ga de Camino de France lopen! Van st. jean-pied-de-port naar Santiago de Compostella. Wel te verstaan 900 km. Niet uit geloof maar een wil. Ik houd van wandelen en natuur. En nu ga ik een zo´n vakantie beleven. Heb er erg veel zin in!

Actief sinds 05 Mei 2013
Verslag gelezen: 562
Totaal aantal bezoekers 30558

Voorgaande reizen:

21 Juli 2015 - 14 September 2014

voorbereiding camino de portugues

24 Juni 2013 - 19 Augustus 2013

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: