voorbereiding al een heel eind. gaat nu hard. - Reisverslag uit Nederland, Nederland van ilona schouten - WaarBenJij.nu voorbereiding al een heel eind. gaat nu hard. - Reisverslag uit Nederland, Nederland van ilona schouten - WaarBenJij.nu

voorbereiding al een heel eind. gaat nu hard.

Blijf op de hoogte en volg ilona

09 Juli 2015 | Nederland, Nederland

afgelopen weken veel bezig geweest met de reis boeken. accommodatie in Lissabon. taxi naar Eindhoven. en natuurlijk inlezen en af en toe een wandelingetje. Tussendoor een boodschap. Maar geloof dat ik het zo´n beetje wel heb. luxe dit jaar is: douche-,haarlotion en conditioner in vloeibare vorm. wel mini. maar die leafs!"#$% nee niks voor mij. als je in die grote doucheruimstes komt. met veel stoom of gewoon al met je natte handen. je kan natuurlijk even je handen droge. maar handdoek is schaars (fleecevaatdoekje he). dus als dat id tas kan ben ik happy. Nieuwe heuptas waar 2x meer in kan is ook wel handig. helaas wel meer medicatie. ik heb bloedarmoede. dat was dus mijn longprobleem. niks ad longen maar een HB van 5.5. Dus snel ad ijzertabletten. en die zullen extra mee moeten. en die zal ik niet mogen staken! allergietabletten, pijnstillers hernia, pijnstillers migraine zul je zien dat ik er mee thuiskom. maar ja, het moet wel allemaal mee. dat is een toilettas opzich, pff. kleding moet ik nog wat halen. Ik heb speciale outdoor shirts. dun, zweetafvoerend, droogt snel en dus lichtgewicht. nu ff de keus maken. er gaan er maar 2 mee. heb er 3. oja ik heb zelfs een zwembroek. wie weet neem ik nog een duik id Atlantische oceaan, haha. Nu nog 2 outdoorbroeken. vd afritsbare. en ondergoed. van alles 2. en ik heb nog wat vacuumzakken nodig. is waterdicht. en zorgt voor meer ruimte id tas he. ook nieuw en extra is het hoofdlampje. wie weet ga ik weer s´ochtends ih donker op pad. is kijken of het allemaal in mijn ´oude`rugzak kan.
De route ligt nog niet helemaal vast. Ik begin met 2 nachten Lissabon. een beetje sightseeing he, haha. Ik denk dat ik in Tomar de bus neem. want ik wil een bezoek brengen aan Fatima. Dus retourtje. En dan loop ik weer richting Coimbra, Porto. In Porto moest ik ook extra tijd nemen. maar dat ga ik nog even bekijken. ik zorg in ieder geval dat ik een hele dag daar kan zijn. Barcelos lijkt me ook wel leuk. maar wilde daar eigenlijk ook een retourtje Braga nemen. Moet het allemaal ff zien als ik daar ben. is nog maar globaal he. Dan vervolg ik mijn route naar Santiago. Ik ga daar bekijken hoelang ik nodig heb voor Mucia en Finisterre. en een paar dagen Valencia. Waar ik met de bus of trein naar toe ga. Ik ga een pelgrimsvriend van mij opzoeken van 2 jaar geleden. waar ik nog altijd contact mee heb. Die is afgelopen jaar ernstig ziek geweest en heeft al veel operaties ondergaan. zal dan net herstellende zijn. en dan hopelijk dat de tumoren stoppen. Als ik de 21ste van start ga. dan is de rest vd groep bij hem. uit Canada, VS en Ierland. Helaas kan ik er dan niet bij zijn. Ik heb maar 6 tot 8 weken. En om nog meer te gaan reizen....... Het is wel ff genoeg he. In ieder geval heb ik al een bedje in de oude binnenstad van Lissabon. En Valencia is ook al geregeld. Want ik ben meer dan welkom. Spannend blijft het altijd. niet echt getraind. Zeer vermoeid door een te laag HB. Dus is het even afwachten hoe of wat. maar de start is gezet. en ik ga ervoor!

  • 09 Juli 2015 - 22:14

    Ineke:

    Hoi Ilona,
    Ik hoop dat je een prima verblijf zult hebben in het Golden Tram 242 hostel tegenover de Santa Justa lift in Lissabon. Doe de mensen aan de receptie de groeten van ons (als zij zich nog ons gezin kunnen herinneren) en zeker tourguide Alexandre!!! Ga zeker met hem de eerste ochtend mee. En nu maar hopen dat ik de boeking voor dat hostel goed heb afgehandeld voor je ... Bom Caminho =)

  • 10 Juli 2015 - 10:07

    Jet Van Bakkum:

    Lieve Ilona,

    Bijna ga jij er weer vandoor en ik hoop echt dat alles goed mag verlopen.
    Knap hoor zoals jij je overal doorheen sla.
    Nog een paar dagen en dan met de rugzak om lopen en lopen...Yes een reis begint waar jij al zo
    naar uitkeek..
    Ik wandel mee maar dan van achter de computer..

    Succes met de verdere voorbereidingen xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ilona

Ik ben van nature een reislustig typ. En nu ga ik na zoveel jaar een wens waarmaken. Jaja Ik ga de Camino de France lopen! Van st. jean-pied-de-port naar Santiago de Compostella. Wel te verstaan 900 km. Niet uit geloof maar een wil. Ik houd van wandelen en natuur. En nu ga ik een zo´n vakantie beleven. Heb er erg veel zin in!

Actief sinds 05 Mei 2013
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 30569

Voorgaande reizen:

21 Juli 2015 - 14 September 2014

voorbereiding camino de portugues

24 Juni 2013 - 19 Augustus 2013

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: